Valet till Europaparlamentet 2014

Jag blir sällan personlig på sociala medier. Jag blir sällan privat. Men i och med valet till Europaparlamentet den 25 maj ser jag ett behov av det. På grund av min sexuella/emotionella läggning. Det är absurt. Men det är verkligheten. Fascistiska partier är på framfart i Europa och rustar inför valet. Fascistiska partier med förnedrande delmål. Ett av dem är att inskränka homosexuellas rättigheter. Jag vill egentligen inte prata om mig själv som en homosexuell kvinna. Jag är en kvinna. Bara så. Punkt. Vem jag älskar borde inte spela någon roll. Men för dessa partier är det avgörande för vem jag är och vad jag har rätt till. Jag blir som sagt sällan personlig på sociala medier. Men denna gång gör jag ett undantag. Jag ber er att rösta av en personlig anledning. Jag vill inte behöva säga att anledningen är för att jag och andra homosexuella i Europa vill leva våra liv i trygghet, med lika rättigheter som heterosexuella. Det borde inte vara nödvändigt. Men jag måste. En fascistisk frammarsch i Europa med stort folkstöd tvingar mig. Vi måste hjälpas åt. Hjälpa de som fascistiska röster kommer slå hårdast mot. I valet till Europaparlamentet röstar vi fram tjugo personer som representerar Sverige. Personer från våra partier. Välj valsedel noggrant den 25 maj. Var står det parti du tänkt rösta på i frågan om homosexuellas rättigheter till äktenskap och familjeliv? Var står du i frågan? Jag hoppas att du står på min sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0